Yrittäjän eläketurvasta kertovan kampanjan tunnuskuvitusta.
Yrittäjän eläketurvasta kertovan kampanjan tunnuskuvitusta.

YEL vaikuttaa ja herättelee

Yrittäjän eläkevakuutus (YEL) vaikuttaa laajasti yrittäjän sosiaaliturvaan. Tästä kertoi alkuvuonna näkyvästi käynnissä ollut YEL vaikuttaa -kampanja.

Kampanjan toteuttivat yhdessä Eläketurvakeskuksen kanssa työeläkeyhtiöt Elo, Ilmarinen, Varma ja Veritas. Toteuttajien some-kanavissa ja Työeläke.fi-palvelussa kampanja näkyy vielä maaliskuun. YEL-sanomalla herätellään etenkin yrittäjyyttä suunnittelevia ja aloittavia yrittäjiä.

Kohderyhmää ovat myös yrittäjät, joilla työtulo on jäänyt turhan matalalle tasolle.Kampanjassa YEL-tietoutta lavennetaan aitojen vertaisten yrittäjien, neljän kampanjakasvon tarinoiden kautta. He kertovat, miten YEL-vakuutus on näkynyt heidän elämässään ja valinnoissaan: se on vaikuttanut vanhempainpäivärahaan, sairauspäivärahaan, kuntoutukseen ja uudelleen kouluttautumiseen sekä tietenkin eläkkeeseen.

Kampanja on pyörinyt radiokanavilla, YouTubessa, Twitterissä, LinkedInissä, Instagramissa ja Facebookissa. Tämän lisäksi on tehty yhteistyötä kuuden somevaikuttajan kanssa. Kokonaispaletilla on tavoiteltu mahdollisimman kattavaa ja vaikuttavaa tulosta. Osa materiaaleista sekä kampanjasivu on tuotettu myös ruotsiksi ja englanniksi.

www.tyoelake.fi/yel